Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

vrijdag 13 april 2012

Vervolg werkdruk bij zorgpersoneel

Mijn vorige blog ging over het onderwerp:  'werkstress maakt zorgpersoneel ziek.'

Treffend vond ik een onderdeel van het programma "Man bijt hond" daarover. Het mooiste vond ik dat de bewoners zijn betrokken bij het onderwerp werkdruk en dat uiteindelijk de bewoners de medewerkers gingen helpen. Hierdoor konden de medewerkers even chillen. Man bijt hond overdrijft sommige onderwerpen regelmatig en dat geeft zeker in dit geval een mooi beeld.



De volgende dag sprak ik erover met een aantal medewerkers en die hadden het niet gezien. Speciaal voor de nieuwsgierigen heb ik het filmpje hierop gezet. Het is niet te lang, dus lekker om even te bekijken.

Heb je een idee om het onderwerp eens te bespreken met de bewoners? Ik denk niet dat het nodig is dat ze het werk moeten overnemen, maar het zou goed zijn om te vragen wat zij merken van jullie werkdruk en wat dit met hen doet......

http://www.manbijthond.nl/fragmenten/zorgpersoneel-kan-ook-even-chillen

Laat eens een reactie achter op deze blog hoe je het vond en of het je ideeen opgeleverd heeft. Is wel zo leuk vind ik.

Geen opmerkingen: