Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

woensdag 11 januari 2012

Prediker voor managers

Vandaag ontving ik het boek "Prediker voor managers" geschreven door Jan Hoogland en Maarten Verkerk. Maarten en Jan zijn beiden bijzonder hoogleraar in de christelijke filosofie.



Het boek gaat, zoals je kunt zien, over levenswijsheid voor bestuurders en professionals. Wat mij aantrok in het boek is dat het bedrijfskundige en filosofische reflecties bevat die je uitnodigen op een andere manier naar jezelf en je organisatie te kijken. Het zijn beschouwende, diepzinnige teksten, die inspireren tot het vinden van eigen antwoorden op de belangrijke vragen rond zin, spiritualiteit en levenskunst in de context van management en organisatie.

Onlangs kwam ik op Internet op de website http://www.inspirerendleven.nl/ terecht. Een inspirerende website die zijn naam eer aan doet. Ik las daar enkele blogs en andere teksten en zag dat je de mogelijkheid had om een recensie van een boek te schrijven. Ik kon uit een aantal boeken kiezen en koos voor deze. Aangezien ik graag lees, schrijf en nadenk dacht ik, ik grijp deze kans. Begin februari kan ik mijn recensie opsturen en wordt hij geplaatst.

En aangezien ik binnenkort tien dagen vrij heb, ga ik eerst eens fijn lezen en nadenken!

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen: