Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

zondag 8 januari 2012

Beatrix bezoekt de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan moskee

Beatrix, Maxima en Alexander  kregen vandaag een rondleiding de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan moskee in het emiraat Abu Dhabieen abaya. Ze droeg een lang zwart alles verhullend gewaad, en een blauwe hoofdoek. Ook prinses Máxima was volgens moslimgebruik van top tot teen bedenkt.

Dit streek, uiteraard wil ik bijna zeggen, de PVV in Nederland meteen tegen de haren in. De partij stelt dat de koningin de 'onderdrukking van de vrouw legitimeerd' en dat 'deze trieste wanvertoning' voorkomen had moeten worden.

Wat vind jij?
Ik kan me best een klein beetje vinden in de woorden van de PVV dat zij vinden dat Beatrix en Maxima bevestigen dat de vrouwen onderdrukt moeten worden. Ik vind echter vooral dat als je naar een land gaat waar dit "normaal' is, dan je je dan als bezoeker moet aanpassen aan de gewoontes van het land. Als je je niet wilt aanpassen aan de afspraken/gewoontes binnen een land moet je het land niet gaan bezoeken vind ik.
Of Beatrix die keuze heeft kunnen maken betwijfel ik, het zal haar wel opgelegd zijn.
De PVV gaat kamervragen stellen, wat dat gaat worden zullen we wel mee maken.

Ps. op de website van de Volkskrant zijn wel hele mooie foto's te zien van dit bezoek.

Geen opmerkingen: