Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

zondag 22 januari 2012

Momenteel lees ik...........

Emma is anders. Ze weet hoe dat komt, maar ontdekt al vroeg dat ze daar beter niet te openhartig over kan zijn. Het lijkt wel of het noodlot altijd haar treft. Alle mannen van wie ze houdt, verliest ze. Dat maakt haar woedend. Haar woede zoekt een uitweg in een niet alledaagse vorm. Dan ontmoet ze Cees. Met hem is ook iets vreemds aan de hand, dat komt door een gebeurtenis uit zijn jeugd. Cees is verliefd op Emma, maar hij vindt Emma vreemd en besluit haar te verlaten. Als Emma hem terug wil en hij weigert, zijn de gevolgen niet te overzien...

                                        en.............

Waarom werk ik zo hard? Wat wordt mijn strategie en hoe geef ik sturing aan mijn organisatie? In tijden van crisis klemmen zulke vragen des te meer. Het bijbelboek Prediker biedt stof voor bezinning.
'Prediker voor managers' bevat bedrijfskundige en filosofische reflecties die u uitnodigen op een andere manier naar uzelf en uw organisatie te kijken. Het zijn beschouwende, diepzinnige teksten, die inspireren tot het vinden van eigen antwoorden op de belangrijke vragen rond zin, spiritualiteit en levenskunst in de context van management en organisatie.
Een stimulerend boek voor leidinggevenden in verantwoordelijke maatschappelijke posities en andere professionals die zich willen laven aan oude wijsheden.

Beide boeken zijn heerlijk om te lezen. Soms lees ik hele stukken van het boek Driftleven van Loes den Hollander, maar ook steeds grijp ik naar het boek Prediker van Jan Hoogland en Maarten verkerk.

Het boek prediker kan ik iedereen aanraden, het zet je aan het nadenken en het leert relativeren, maar bovenal is het goed om weer even stil te staan bij het feit dat je het leven en werken in organisaties niet naar je hand kan zetten.......als ik hem uit heb schrijf ik een recensie die ik plaats op Inpirerendleven.nl en die ik uiteraard ook hier plaats.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Is er ook zo'n boek voor verzorgenden? Als iedereen werkt zoals ik het wil valt er nog een hoop te veranderen. Gelukkig werkt niet iedereen hetzelfde,want dat zou ook niet goed zijn, maar soms zou ik dat wel willen.

Gerda praatgraag zei

Hallo anoniem,
Dit boek is ook heel goed leesbaar voor verzorgenden hoor. Eigenlijk is ieder mens een leider over zijn eigen leven en dus is het ook goed om dit boek te lezen alsof je je eigen bedrijf hebt, je gezin dus. Stilstaan bij wat jou waarden zijn en wat je nu echt belangrijk vindt. Dus.....

Inderdaad zou het handig en fijn zijn als iedereen op dezelfde goede manier zou werken, maar wat is goed en wat is niet goed. Als je werk in de zorg ern je hebt echte aandacht voor de bewoners én je collega's kan het alleen maar goed zijn toch?

Anoniem zei

Ja, dat is waar. Alleen mis ik dat gevoel nu een beetje. Echt aandacht voor de bewoners is er niet altijd helaas. Ook heb ik het gevoel dat er voor de collega's niet altijd aandacht is. Maar verbeter de wereld en begin bij mezelf dus.Goed voorbeeld zal hoop ik goed doen volgen, ook al ben ik ook niet perfect.