Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

maandag 2 januari 2012

Aardig zijn

Vandaag las ik op de nieuwjaarsreceptie op mijn werk het vers voor:

Licht, leben en liefde
Zunder is de wereld maar 'n rotsblok
Vaak, valt 't niet mee
Toch blief ik probeern wa'k ooit leert heb

Aordig doen tegen mensen die niet aordig doen
Want die benn aordigheid 'hardste neudig
Harder als wij

't Warkt, 't komp bij joe terugge
Oogsten ku'j pas doen a'j eerst wat zeijen
En vergeet ok niet, al die onaordige mensen
Ze benn zo worden zunder 't te wullen

Nuum mij mar 'n dromer
Nuum mij mar naïef
Mar as de hiele wereld metdot
Wordt iederiene lief


1 opmerking:

Liesbeth zei

ha Gerda,
ach, heerlijk een tekst van Daniel Lohues, een grote inspirator voor me. Het doet me goed!!
liefs Liesbeth