Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

zondag 1 januari 2012

2011 - 2012




1 januari 2012

De feestdagen zijn weer voorbij. Het is altijd heerlijk om met familie, vrienden of kennissen bij elkaar te zijn, lekker eten en bij te praten. Soms een beetje terugkijkend naar het jaar wat voorbij is en soms ook een beetje vooruit kijken.

Dat deed ik ook op mijn laatste werkdag in 2011 in ons wooncentrum voor ouderen, 30 december. Ik zat s' middags bij een clubje bewoners en vroeg hen naar de, voor hen meest belangrijke gebeurtenissen. Er kwamen allerlei verhalen naar boven; verdrietige, omdat een bewoonster vertelde dat haar dochter dit jaar overleden was. Samen stonden we daar bij stil en leefden met haar mee. Er kwamen ook vrolijke verhalen naar boven. Zo vertelde een bewoner dat hij op oudejaarsavond 2010 een medebewoonster ten huwelijk gevraagd had voor de grap, hij ging voor haar op zijn knieĆ«n, maar kon later niet meer omhoog komen. We konden daar met z'n allen heerlijk om lachen. Fijn dat de mevrouw die eerst verdrietig was ook weer even kon lachen. Soms ontstaat een groepsgesprek zomaar ineens en verloopt dat ook spontaan. Heerlijk om te mogen doen.

Met kerst zijn we altijd veel onder de mensen, Op het werk tijdens de vele kerstdiners en kerstbijeenkomsten en thuis met familie en natuurlijk ook op 3e kerstdag als ik jarig ben (51 alweer).
Dat maakt dat wij met oud en nieuw nooit zoveel zin meer hebben. Dit jaar gingen we op oudejaarsdag naar mijn schoonmoeder en zwager in Den Helder en de avond hebben we heerlijk met zijn 2en thuis doorgebracht. Saai vinden velen, wij vinden het heerlijk!! Vandaag wat telefoontjes en verder wat gelanterfanterd. Kunnen we mooi het nieuwe jaar rustig in ons eigen tempo beginnen.

En nu 2012.......wat gaat er gebeuren, wat staat ons te wachten? Als je de voorspellingen mag geloven staat ons eind deze maand een strenge winter te wachten, worden de huurprijzen bevroren, stopt het programma Pauw&Witteman, blijft Rutte overeind, is Beatrix moe en boekt Gorden en zijn 'Los Angeles' internationaal succes. Dit is te lezen in de Paravisie. Maar is dit ook daadwerkelijk zo, tja, dat zullen we moeten afwachten.



Waar je veel over leest, in kranten en op internet is dat de Maya kalender afloopt op 21 december 2012. Daar gaan verschillende verhalen over de ronde.
De wereld zou vergaan wordt gefluisterd, dit zou eerst in 2000 zijn, maar gaat dit jaar gebeuren vreest men. Men weet niet of dit gebeurt door zonnevuur of het omvallen van de aarde. Hier geloof ik helemaal niet in.
Ik geloof liever de andere verhalen van het stoppen van de Maya kalender. Dat het leven gewoon doorgaat, maar dat we in een andere dimensie terecht komen waarin we te maken krijgen met energetische veranderingen waarin ons bewustzijn wordt verhoogd. We hoeven niets te vrezen, we moeten er juist blij mee zijn. Het is het einde van een cyclus waarna gewoon weer een nieuwe cyclus begint. Ik ga daar vast nog eens iets over schrijven omdat het me wel boeit.

We laten het maar over ons heen komen. We maken er met elkaar een mooi jaar, een jaar waarin we oog hebben voor elkaar, elkaar respecteren en aan het eind van het jaar tevreden terug kunnen blikken.

En een nieuwjaarsduik?? Dat is aan mij niet besteed.

Een goed 2012 gewenst met veel mooie momenten.

Geen opmerkingen: