Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

zaterdag 4 februari 2012

Onthaasten en genieten

Wat tegenwoordig belangrijk is in onze maatschappij is af en toe onthaasten. Af en toe even weg uit de realiteit van alledag. Even geen werk, geen verplichtingen, gewoon even alleen maar tijd voor jezelf en genieten. Ik/wij vinden dat heerlijk; toch realiseer ik me, als mensen dit lezen dat er dan gedacht word dat ik overwerkt ben en dat ik 'er' niet meer tegen kan. Niets is minder waar. Doordat wij regelmatig korte pauzes nemen om te onthaasten, raak ik juist niet overwerkt en kan ik veel meer genieten van de periodes dat ik aan het werk ben.

Hoe doen we dat dan, dat onthaasten? Onthaasten kun je doen door je te laten meevoeren door de tijd, door de stroom (het Taoïstische wu-wei, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Wu_wei). Niet plannen, maar doen wat er op je pad komt en steeds één ding tegelijk waarop je dan je volle aandacht richt (Go with the flow)

Zweverig? Als ik dit schrijf en ook doe ben ik dan zweverig? Ik vind van niet, ik vind het meer zorgen voor mezelf. Dit keer gingen we onthaasten in Kruiswijk, gemeente Kloosterburen in Groningen. We logeerden in een huis waarvan de mensen zelf op vakantie gingen en wij pasten op de katten en kippen. Er zijn veel mensen die tegen ons zeggen: "jullie moeten naar het buitenland, cultuur snuiven en van de zon genieten", dan denk ik altijd: 'van wie moet ik dat, mogen we niet gewoon doen wat we zelf willen?' Ben je saai omdat anderen vinden dat je saai bent? Vroeger was ik gevoelig voor de mening van anderen, tegenwoordig doe ik/wij wat we zelf lekker vinden!!

Ons logeeradres


Met een heerlijk bosje naast het huis


Paar katten......


En ook regelmatig een mooie regenboog


We hebben nog veel leuke dingen gedaan, dagje wezen fietsen op Schiermonnikoog en ook naar de theefabriek in Nederland geweest. Daarover in een andere blog meer.

1 opmerking:

Yvonne Tukker zei

Lekker hoor! En gelijk heb je ... lekker doen wat je zelf wilt! Buitenland is ook niet alles en er is nog zoveel in ons eigen landje te ontdekken!