Van harte welkom op mijn blog.

De naam van mijn blog zegt al genoeg; ik praat graag, maar schrijf ook graag, vandaar deze blog. Soms echter ben ik me bewust dat zwijgen ook goed kan zijn, ik schrijf dus zeker niet alles klakkeloos van me af......schrijf ik over u of jou wat je niet graag ziet, mail me dan even, dan wijzig ik de tekst.

Als u op deze blog wilt reageren dan kan dit op verschillende manieren. Klik op reacties en het wijst voor zich. Het is leuk als u uw naam eronder zet.

vrijdag 23 december 2011

Kerstsfeer op het werk

In het wooncentrum waar ik werk is al volop kerst gevierd. Bewoners, hun familie en medewerkers, vrijwilligers, kortom iedereen draagt zijn steentje bij aan het kerstgevoel. Zo was er een ke
Dit jaar hebben wij 4 x het kerstdiner aangeboden aan bewoners en hun familie. Het bleek een groot succes om dit in kleine kring te vieren. Per diner waren er ongeveer 50 gasten, veel bewoners nodigden hun familie uit. Een hele rustige en goede sfeer.


Jannick speelt Piano

De Rotary bediende ons keurig
Gisteren kwam er een schoolklas van de school De Zevensprong uit Houten zelfgemaakte kerststukjes brengen. In groepjes gingen we alle appartementen af. Bij bewoners zag je goed dat het hen emotioneerde, maar ook de kinderen zeiden geemotioneerd te zijn als ze bewoners zagen huilen. Lieve kinderen trouwens zoals ze tegen bewoners deden.

Ook was er een kerstconcert van Quo Vadis, echt een aanrader, nieuwsgierig? Kijk maar even: Kerstconcert Quo Vadis

En voor de medewerkers, vrijwilligers en de bewonersraden was er de kersborrel. Een jaarlijks terugkerende bijeenkomst waarin even teruggeblikt wordt op het afgelopen jaar en waar de kerstattenties uitgereitk worden.
Dit jaar was het anders dan anders. Andere jaren zat iedereen aan de tafels en bleef men vrijwel de hele tijd zitten en praten met een vast clubje bekenden, klieken noemen ze dat:-) Dit jaar was daar geen tijd voor. Bij binnenkomst viel het iedereen gelijk op, alleen maar statafels en in het midden allemaal instrumenten. Wat was er aan de hand? Ik had Drums and Barrels Drums and Barrels uitgenodigd die ons allemaal een Jingle Drums Percussie Workshop zou geven. Dat hebben we geweten. Ik vond het geweldig! En velen met mij. Het klonk fantastisch (hard) en de dame die de workshop gaf, kreeg bijna iedereen mee. Er stonden bijna honderd man in een kring om haar heen op verschillende instrumenten te spelen, van Surdo's tot olievaten. Iedereen was enthousiast en deed vrolijk mee. De dag erna heb ik nog veel leuke opmerkingen gehoord. Peter had de blaren in zijn hand en Mieke had een blauwe handpalm, maar dat mag de pret niet drukken!


 Dubbel klik op de foto als je hem groter wilt zien.

De overige foto's zal ik in een webalbum plaatsen. Mmmmmmm, wat zal ik volgend jaar eens verzinnen. Iemand een idee??

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Ik heb weer wat gemist!

Astrid v. R. zei

Ik had eerst mijn bedenkingen, maar ik moet zeggen het was geweldig.Niet te lang en niet te kort.